♥ CanDy CaKe PoPs..cute seperti LoLLiPop ♥

Bestnya...kebelakangan ni aku excited dan sukaaaa tahap dewa untuk bercakap pasal kek dan coklat...plan utk birthday princess ku akan datang so aku TAKE 5 sekejap dr keja ku yang melambak2 dan searching kat FB..baker2 yg boleh sediakan cake yang bagus dan sedap..muak dah makan cake Secret Recipe tu...hehe jgn marah yeah :D

Searching punya searching tak ada juga yang aku berkenan...huhuhu..hampe betul!! So aku masuklah FB seorg Baker ni yg aku kenal dr kawan lain juga, aku panggil dia JJ wokey...bila layan FB dia tu, terdetik dalam hati WAAAH!! Kreatif juga minah sorang ni..hehe...so aku bukalah album cake c JJ ni..dan aku mmg suka giler...hahaha...(mmg aku mngoder wokey utk birthday cake c Hubby kesayangan ku..) tp tnggal citer tu sbb aku nak citer benda lain lah ni....(^__^)

Dalam album c JJ ni aku nmpk benda mcm LoLLiPoP yg dia buat..mcm2 design dan color so aku tnya dia ar...apa benda ni?? so dia cakap "Ini Cake Pops dear"...aku blur skejap..haha..memang aku dah jauh ketinggalan dlm bidang baking2 ni smpai aku tak tahu apa benda cake pop tu...boleh makan ker?? mcamana rasanya?? huhuhu...tapi mmg cute sgt2 dan boleh buat doorgift utk apa juga majlis taw...c JJ ni siap send order Cake Pops ni Sarawak lg...so aku pn mulalh menggoogle untuk menjawap semua ??? dlm kepala aku tu...

CANDY CAKE POPS??

Bila sekilas pandang Cake Pops ini memang macam LolliPop, cuma bezanya Lollipop adalah Gula2 sedangkan Cake Pops dihasilkan drpd Cake yang dimasak dan dihancurkan balik dan di uli kpd bentuk bulat selepas tu dicelup dgn Coklat pelbagai wrna dan dihiasi dengan manik2 manisan pelbagai rupa...diberi Candy Stick dan perlu disejukkan dahulu sebelum boleh dihidangkan...so jadilah rupanya macam LolliPop tu.  Selain bentuk bulat, mcm bentuk dihasilkan utk Cake Pops..dan perisa juga dipelbagaikan..

Candy Cake Pops boleh dihidangkan sebagai Goodies or Door Gift utk apa juga acara...Rasanya memang sedap...Harga yang ditawarkan juga bgantung kepada bentuk yang u ols tempah...Aku belum belajar lagi nak buat Candy Cake Pops ni...dan untuk sementara ni rasanya aku nak tempah sahaja dlu..akan datang bila aku dah cun buat aku akan share gmbr Cake Pops hasil air tangan ku ya...

Jom kita layan antara Candy Cake Pops yg ada dipasaran...smua ni aku goggle jew...:)

VARIETY OF CANDY CAKE POPS!!


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

♥ Followers Yg Setia ♥