♥ Apa itu "CANDY BUFFET" ♥

Assalammualaikum WBT...
Wah excited aku nak berciter pasal Candy Buffet....mesti dah ada yang tahu apa benda tu, dan mesti juga ada yang tak tahu kann...hehehe..jom2 aku nak kongsi citer dan idea ni (^__^)

CANDY BUFFET??

Bila kita ertikan dalam bahasa melayu, seperti maksudnya Set Hidangan Manis (yang manis taw, real manis...:D) Aku terperasan sekarang ni macam dah jadi trend yang semakin popular bila ada majlis yang istimewa mesti akan sediakan ruangan extra special untuk Candy Buffet ni... Jangan sangka untuk Party Birthday jak yeah, ada juga orang yg sediakan Candy Buffet ni utk Majlis Kawen, Tunang, Aqiqah, Full Month Baby, Baby Shower, Christmas, Open House Raya dan mcm2 lagilah...

Kalo u ols google2 kat internet memang Candy Buffet ni akan dihiasi dgn mcm2 warna dan design yang super duper cute..ikut theme majlis yang akan dibuat...aku naik geram tengok Candy2 Buffet yg memang manis dan cantekkk giler...rasa nak makan semua (hehe..aku suka manis taw, especially COKLAT...huhu cannot resist oooh)

Biasanya satu meja atau ruangan khas akan disediakn untuk hidangan Candy Buffet ni...bila u ols nmpak mmg tak boleh tak pergi melawat meja ni sebab all the MANISAN is there..kalo tym birthday mmg akan jadi HOT SPOT lah meja tu untuk all the kids...enjoynyaaaa....Sebab macam2 manisan akan dihidangkan spt coklat, gula-gula, cupcakes, marshamallow pop with choc fountain, kek, jelly, macarons, candy cake pops, stick biscuit, fruits, lollipop, apam-apam dgn design yg cute2, cookies dan ada juga strawberry celup coklat...Sebenarnya terpulang dgn u ols nak hidangkan apapun, yg penting yang sweet2 shj taw sbb dah namanya candy buffet kan..

So apakata kita layan mata dlu sekejap...tngok Candy Buffet yang memang comel2 ni...dah lah comel, hiasan cantek lg tu...mana taw dapat idea utk prepare sendiri sbb kalo nak tempah semestinya harga tetap cantek kan :)

IDEA for CANDY BUFFET!!



















Hehe..rambang mata kan??? Sory erk kalo byk tema pink sbb aku ni mmg PinkLovers...mesti u ols suka kan..dan ada yg mesti dah plan2 nak buat Candy Buffet dlm majlis istimewa u ols nanti...aku pun mcm tu jga..Target next year is for Birthday Party my Princess...so nanti aku share pula theme apa yg aku nak plan utk party tu nanti...yg pasti semua aku yg akan sediakan...hehehe...

LOVE IS SWEET (^__^)

chaw...daaaaa :D

2 ulasan:

  1. Assalam.. comel sangat gambar2 candy buffet tu.. saya pun sediakan sendiri candy buffet untuk harijadi anak-anak saya. candy buffet boleh DIY / sediakan sendiri asalkan kita kreatif dengan kos yang minima.. Selamat bercandy buffet :)

    BalasPadam
  2. Boleh tempat di FB violet candy buffet

    BalasPadam

♥ Followers Yg Setia ♥