♥ Resepi : Coklat Puding ♥


Sebenarnya aku memang suker sangat nak prepared 'dessert2' seperti puding, agar-agar dan kek...tp tk pernah terlintas nk uplodkan resepi dekat blog. Oleh kerana sekarang dah jadi satu trend untuk kita berkongsi resepi maka aku pn nak share jugalah...Sebenarnya aku belajar nak prepared puding nie dari blogger lain...sebab tu aku memanh suka melayari blogger2 yg teror bab2 mcm ni...

TQ utk http://linapg.blogspot.com/2011/04/puding-coklat.html dari Teratak Mutiara Kasih for her recipes...

Bahan-bahan :-


♥ Agar-agar serbuk 10gm - Plain (saya guna Cap Flying Swallow) 
Serbuk Koko 30gm
Air putih 500ml 
♥ 1 cawan gula pasir / perang (ikut suker kalo nk manis tmbah lagi...tp nie pn dh ckup manis) 
♥ 1/2 tin Susu Cair


Cara Penyediaan :-


♥ Campurkan serbuk Agar-agar dan Gula dalam periuk yang berisi air.
 
Kacau rata dan masak hingga mendidih atas api yang sederhana. 
♥ Setelah mendidih masukkan Serbuk Koko, kacau lagi agar serbuk koko tidak berketul. 
♥ Masukkan Susu Cair dan kacau lagi dalam tempoh 5 minit.
♥ Tapis dan tuangkan dalam acuan yang disukai. Sejukkan.
 
♥ Letakkan dalam peti ais jika mahu lebih sedap...nyumm..nyummm


Nota :
Kalau nak curahkan coklat syrup atas puding pun boleh tapi Reen buat kosong jer..sedap gak




2 ulasan:

♥ Followers Yg Setia ♥