♥ SeLaMat Hari Raya AiDiL FitRi ♥

Assalammualaikum...

Hari ni adalah hari terakhir Ramadhan..huhu..memang rasa sedih...mudah2an tahun depan Allah akan panjangkan umurku supaya aku dapat bertemu dgn Ramadhan yg akan datang...In Shaa Allah :)

Alhamdulillah hari ni aku semakin sihat..aku kena menggerakkan seluruh tenaga aku pada hari ni sbbnya rumahku belum berkemas..bekas kuih belum berisi..segala-galanya yang dirancang memang semua terbantut...gara-gara sakit..aarrrggghh..DUGAAN...Kalau baring berehat jer abislah, takkan anak-anak dan huby nak makan mee goreng di pagi raya...haha...abislah, kena jadi SUPER MOM ni!!!!

Nasib sempat beli itu dan ini utk buat Rendang, Nasi Impit, Kuah Kacang esok...itu jer menu utama aku tahun ni di pagi raya...besarnya hati dan jiwa raga nak buat macam-macam tapi badan tak berapa larat nak buat...huhuhu...dan nasiblah aku ada anak bujang umur 16 tahun walaupun LELAKI taw!! Sebab dia byk membantu aku utk mempercepatkan keja2 aku mengemas dan mengindahkan teratak kami ini...hahaha....TQ Iman...Mama sayang Iman..xoxoxo...(kena puji juga yeah sbb next year aku kena minta bantuan yg sama jga...hahaha)

Berdebar menanti di depan kaca TV....confirmkah Raya esok?? Jeng...jeng...jeng...JADIIIIIII....(^_^)..so apa lagi terus call Mama di kampung...Excited....

Lepas makan malam, aku sambung keja memasak lah pula..siang tadi dah bershopping barang dapur dan mengemas rumah...Aku selesai masak Kuah Kacang Ayam dan Nasi Impit Pandan Nona aku..hehe...pastu iron baju raya pula...Fuuuuuh!!! Penattt....Nak dekat jam 1.00 pagi badan pun dah hmpir kehabisan bateri...perlu re-charge juga ni sbb esok kena bangun awal, Mandi Sunat Hari Raya dan Solat Subuh....

So, esok awal pagi juga kena sambung masak Rendang Ayam Kedah aku...(aku dah masak resipi ni dah dekat 4 tahun...rasanya akan kekal sebagai makanan tradisi family aku pasni)...Nama resipi tu aku dapat dari resipi yg aku belajar sebelum ni....hehehe....so jangan kuiri dr mana pula dtg nama Kedah tu...:)

Dikesempatan ini aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI yeah kpd Family, Sahabat2 dan smua Mukmin Mukminat yang telah berjaya menahan dugaan BERPUASA di bulan Ramadhan....Maafkan daku Zahir & Batin jika pernah menyakiti hati sesiapa dgn kata tutur dn perlakuan...

Daaaaaa.......

Balik Raya nanti Berhati-hati di Jalanraya taw..dan jgn terlebih main Bunga Api ;)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

♥ Followers Yg Setia ♥